Blogs van, en voor prostaatkanker patienten

Leren van de ervaringen van anderen. Gedeelde smart is halve smart. Niet alleen het wiel uitvinden. Er zijn veel redenen waarom patiënten hun verhaal aan het internet toevertrouwen. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van een Forum, zoals het DUOS Forum. Het kan ook door als patiënt –of als betrokkene- te starten met een blog of een YouTube kanaal.

Zo was vorig jaar juni op de DUOS site aandacht voor het verhaal van Fred Guurink [57] die prostaatkanker heeft met uitzaaiingen naar de botten. Hij vertelde waarom hij koos voor een second opinion. Hoe gaat het nu met Fred? In zijn webblog www.fredguurink60.nl en op zijn YouTube kanaal Vecht met Fred deelt hij zijn ervaringen, ook met een behandeling volgens de richtlijnen van de studie Stampede.

Ook geïnteresseerd in (inter)nationale blogs? Bij DUOS kwamen eerder zowel Nederlandse als Amerikaanse naar voren in: Ervaringsverhalen patiënten, 28 juli. Daarnaast aandacht voor drie Amerikaanse bloggers, Daniel Zeller met Dan’s Journey through Prostate Cancer;  Todd Seals met Living with Prostate Cancer en Janet, van de blog Vital Jake. Janet begon in de vroege jaren negentig met schrijven over prostaatkanker nadat haar schoonvader op 53-jarige leeftijd aan deze ziekte stierf. Haar vader kreeg ook prostaatkanker, volgens Janet heeft een radicale prostatectomie zijn leven gered.

© 2017, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in