Nieuw DUOS bestuurslid; professor Luca Incrocci

Met ingang van 1 juli 2017 heeft radiotherapeut dr. Floris Pos (NKI/AvL)  zijn driejarige termijn als bestuurslid bereikt. Hij zal zijn zetel afstaan aan collega professor Luca Incrocci (Erasmus MC Kanker Instituut). DUOS bedankt hierbij van harte Floris voor zijn inzet de afgelopen jaren en verwelkomt Luca Incrocci.  Luca behaalde zijn artsdiploma  in 1992 aan de Universiteit van Pisa (Italië), Vervolgens vertrok hij naar het Erasmus MC Kanker Instituut waar hij van 1996-2000 de opleiding tot radiotherapeut volgde en zijn promotie ‘Sexual functioning of male patients in radiotherapy and urology’ afrondde. Luca Incrocci doet onderzoek naar de kwaliteit van leven van patiënten met urologische kanker en is betrokken bij vele klinische studies naar nieuwe radiotherapie technieken zoals hypofractionering. Daarnaast is hij lid van onder meer de “European Association of Urology”,  de “American and European Societies for Therapeutic Radiology and Oncology” en van de Adviesraad van KWF-Kankerbestrijding.

Voor meer informatie over het werk van professor Luca Incrocci, zie zijn oratie van oktober 2016: Beter met minder.

© 2018, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in