Pembrolizumab bij mCRPC, 3/4 de lijns Keynote (MK) 199 studie

Begin september ging in AvL, Radboud UMC en het ErasmusMC Kankerinstituut de grote internationale fase 2 studie met Pembrolizumab bij mCRPC Keynote 199 (ofwel MK-199) van start. Het Amphia Ziekenhuis in Breda en het St. Antonius in Nieuwegein zijn nu als vierde, respectievelijk vijfde ziekenhuis aangesloten.

Patiënten die tenminste docetaxel en hetzij abiraterone dan wel enzalutamide hebben gehad, kunnen deelnemen. Een derde lijn is toegestaan, dus cabazitaxel als gegeven derde lijn is akkoord of een eerdere cross-over tussen abi en enza, maar niet 4 lijnen!

Alleen een eerste cohort betreft patiënten zonder selectie op ICH expressie, maar het grootste deel van de studie betreft patiënten die tenminste enige PD-L1 expressie (ICH) op vers tumorbiopsie materiaal hebben .

Contact personen voor AvL Dr. Andre Bergman, voor Radboud UMC prof. dr. Winald Gerritsen, voor ErasmusMC Prof. Dr. Ronald de Wit of dr. Martijn Lolkema, voor Amphia Ziekenhuis dr. Bert-Jan ten Tije, voor St. Antonius dr. Maartje Los.

© 2018, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in