Vergoeding tandartskosten (ex-)kankerpatient

Heeft u na of tijdens de behandeling van kanker problemen gekregen met uw gebit en een beroep gedaan op de vergoeding voor bijzondere tandheelkunde? Dan is NFK (Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties) benieuwd naar uw ervaring. Van 21 tot 28 augustus vraagt de NFK om uw ervaring anoniem en binnen twee minuten te doneren, door deze vragenlijst in te vullen.

Vul de korte vragenlijst in >>

Vergoeding bijzondere tandheelkunde
Wie wordt behandeld voor kanker kan te maken krijgen met een veranderde mondgezondheid. Dit kan tot problemen leiden, zoals het verlies van tanden of kiezen. Voor de kosten kan in sommige gevallen een beroep worden gedaan op (een gedeeltelijke) vergoeding voor bijzondere tandheelkunde.

Op dit moment zijn er nog weinig geschillen en afwijzingen bij verzekeraars bekend. NFK is benieuwd of dit komt omdat een slechtere mondgezondheid weinig voorkomt of omdat mensen die kanker hebben (gehad), tandartsen en zorgverzekeraars niet op de hoogte zijn van de aanspraak die een (ex-)patiënt kan maken op vergoeding.

Doneer uw ervaring, zodat NFK in de toekomst beter op kan komen voor de belangen van mensen die kanker hebben (gehad) en met deze kosten te maken krijgen.

Voor deze korte poll werkt NFK samen met het Zorginstituut en tv-programma Radar.

© 2018, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in