Wereldwijd onderzoek naar ervaring nierkankerpatient

Primair is Stichting DUOS een studiegroep met de focus op uro-oncologische tumoren (prostaat-, blaas- en testiskanker). Toch willen we graag de nierkankerpatiënten en de patiëntenvereniging Leven met blaas- of nierkanker tegemoet komen door aandacht te geven aan het eerste wereldwijde onderzoek naar de ervaring van nierkankerpatiënten dat men samen met  Internationale Nierkankercoalitie (IKCC) en 24 andere patiëntenorganisaties is gestart.

Problemen in het dagelijkse leven

Mensen die leven met nierkanker en hun mantelzorgers ervaren soms kleine, maar soms ook grote problemen in het dagelijkse leven. Dat kan zijn bij de diagnosestelling, tijdens de behandeling of soms jaren erna. Maar ook bij het verkrijgen van informatie, het kiezen van de behandeling of het omgaan met angst en vermoeidheid.

IKCC, Leven met blaas- of nierkanker en andere betrokken nierkankerpatiëntenorganisaties willen beter inzicht krijgen in die verschillende problemen. Daarom zijn zij met dit wereldwijde onderzoek gestart. Met de informatie uit het onderzoek zullen zij beter en gerichter in staat zijn om te pleiten voor veranderingen en verbeteringen in het leven van nierkankerpatiënten. Door geografische verschillen in kaart te brengen, kunnen zij bovendien inzetten op best practices.

Doe mee aan dit wereldwijde onderzoek. Deel uw ervaring met ons in ongeveer 10 tot 15 minuten. Alvast bedankt!

© 2018, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in