Wijziging studies: OSTRICh toegevoegd, ACIS PCR en ENZA/BI verwijderd

Met ingang van heden zijn de sinds enige tijd gesloten studies ACIS PCR en ENZA/BI uit het studie-overzicht verwijderd. In de ACIS (PCR3001) fase 3 studie onderzocht men de waarde van toevoeging van de zeer selectieve androgeen receptor blokker ARN-509 (JNJ56021927) aan abiraterone + prednison bij chemo-naieve (nog niet eerder met chemotherapie behandelde) patiënten met gemetastaseerde castratie resistente prostaat carcinoom (mCRPC). Tien DUOS ziekenhuizen participeerden.

In de ENZA/BI studie, zes DUOS ziekenhuizen participeerden, onderzocht men de werkzaamheid en de bijwerkingen van de combinatie enzalutamide plus BI 836845 in vergelijking met enzalutamide alleen. Beide studies openden in december 2015 en sloten begin 2017. De resultaten van deze studies zullen, zoals altijd, worden gepubliceerd in de nieuwsberichten (en nieuwsbrief) van Stichting DUOS.

Geopend is -sinds juni 2017- de studie OSTRICh bij mCRPC met slechte prognose. Klik op de link voor inclusie- en exclusie criteria en deelnemende sites.

© 2017, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in