Als kanker je raakt, ontmoetingsdag

Op zaterdag 30 maart organiseert de stichting ‘Als kanker je raakt’ de landelijke ontmoetingsdag ‘Geraakt door Kanker’ in Doorn. Deze dag is voor iedereen die direct of indirect geraakt is door kanker. Spreker is arts en klinisch psycholoog Manu Keirse. Hij is auteur van talrijke boeken, waaronder de bestseller ‘Helpen bij verlies en verdriet. Een gids voor het gezin en de hulpverlener’. In 2007 werd hij zelf geraakt door kanker.

Wanneer je geraakt wordt door kanker staat je wereld op zijn kop. Je leven en agenda worden gevuld met behandelingen die hun sporen achterlaten. Maar kanker heeft ook diepe impact op je lichamelijke, psychische, sociale en geestelijke welzijn. Er is besef van kwetsbaarheid en eindigheid. Vragen komen boven over het leven en het leven na dit leven. Er is onzekerheid over hoe het verder zal gaan. Hoe ga je om met je vragen, je angsten? Waar put je hoop uit? En moed? Hoe houd je vol?

De ontmoetingsdag begint om 10.00 uur en wordt gehouden in Het Brandpunt, Postweg 18, Doorn. De lunch wordt verzorgd. Er zijn kamers beschikbaar om te rusten. De dag wordt geleid door Rita Renema-Mentink, geestelijk verzorger en directeur van Als kanker je raakt. Alle begeleiders deze dag zijn zelf door kanker geraakt. Iedereen is welkom. Je kunt je aanmelden op: www.alskankerjeraakt.nl of mail naar ontmoeten@alskankerjeraakt.nl