Betere kwaliteit van zorg voor (prostaat-)kanker

Ruim 13.000 mannen per jaar krijgen de diagnose prostaatkanker, van wie bijna de helft onder de 70 jaar is. De Prostaatkankerstichting, patiëntenorganisatie voor mannen met prostaatkanker en hun naasten, vindt dat alle prostaatkankerpatiënten dezelfde beste kwaliteit van diagnostiek en behandeling moeten krijgen, ongeacht in welk ziekenhuis ze worden behandeld. Deze zorg geeft mannen de beste kans op overleving, levensverlenging en behoud van een goede kwaliteit van leven. En dat is precies wat de Prostaatkankerstichting uitspreekt in haar herziene ‘visie op de prostaatkankerzorg in Nederland 2021’, een update van de eerder verschenen visie in 2017.

Lees verder  ‘Beste kwaliteit van zorg voor alle mannen met prostaatkanker’

Streven naar betere kwaliteit en concentratie van zorg is een belangrijk streven bij de behandeling van alle urologische tumoren. U vindt op de DUOS site veel informatie door het invoeren van zoekwoorden als ‘concentratie’, SONCOS-normen, expertisecentra enz. Hierbij alvast wat voorbeelden:

Regulering concentratie oncologische blaaschirurgie

Verhoog volumenorm, verlaag sterftekans

Op weg naar betere prostaatkankerbehandeling

Zaadbalkanker,  diagnose en behandeling

© 2021, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in