‘De wind van morgen’ boek van prostaatkanker-patient Arjen Sevenster

Blogs,  en zelfs boeken van prostaatkanker-patiënten verschijnen wel vaker. Dit keer wilden we op de DUOS-site toch graag aandacht besteden aan het boek ‘De wind van morgen’ van Arjen Sevenster omdat dit een bijzondere plek inneemt tussen de overige publicaties. Arjen Sevenster was uitgever (bij Elsevier), maar ook wiskundige en dichter. Sowieso een aparte combinatie om zowel talent te hebben voor de cijfers als voor de letters. Arjen debuteerde met de dichtbundel ‘Ogenblik’ in 2016. In 2019 verscheen zijn 2de bundel  ‘Bloemen in de regen’ bij uitgeverij Inde Knipscheer.

In januari 2017 bleek de aanvankelijke blaasontsteking van Arjen veel ernstiger te zijn: diagnose prostaatkanker met uitzaaiingen in de botten. In zijn boek ‘De wind van morgen’ doet hij verslag van de ommekeer die deze ongeneselijke ziekte in zijn leven veroorzaakt. Chemo’s, infusen, katheters, schommelende bloedwaarden en een levensverlengende radiumtherapie volgen elkaar op. ‘De wind van morgen’ is geworden tot een kroniek voor de patiënt om moed uit te putten, voor zijn familie en vrienden om hem te begrijpen en voor de medicus om de mens aan de overkant van het bureau in te herkennen.

© 2020, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in

error: Content is protected