DORA Radium-223 bij docetaxel mCRPC

DUOS studie DORA onderzoekt of de overleving door chemotherapie met docetaxel voor uitgezaaide castratieresistente prostaatkanker (mCRPC) verder kan worden verbeterd door toevoeging van Radium-223. Patiënten worden daartoe in twee groepen verdeeld; een groep krijgt docetaxel alleen (standaardbehandeling), de andere groep een iets lagere dosis docetaxel plus Radium-223.

Wat is het verschil met Radium223Insight?

In de Radium223Insight studie worden patiënten behandeld met enkel radium-223. In de DORA studie worden patiënten gerandomiseerd tussen docetaxel en docetaxel + radium-223.

Let op: bij iedere CRPC patiënt waar docetaxel wordt gestart, kan ook de DORA overwogen worden.

Het bijzondere van de belangrijke DORA studie die internationaal veel aandacht heeft, is onder meer dat de studie uitsluitend loopt in een 30 tal sites in de Verenigde Staten en een 11-tal DUOS centra in Nederland, het is daarmee een echt USA-DUOS netwerk studie. De inclusie van DORA loopt naar verwachting, momenteel zijn bijna 160 patiënten geïncludeerd.

© 2021, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in