DORA studie poster

DORA (Docetaxel-radium223) is een grote vergelijkende studie voor patiënten die in aanmerking komen voor een behandeling met docetaxel chemotherapie en bij wie de ziekte zich hoofdzakelijk in de botten bevindt (beperkte uitzaaiingen in klieren of organen is toegestaan). Deze studie zal binnenkort openen binnen DUOS.

De studie onderzoekt of toevoeging van radium-223 leidt tot een groter anti-tumoreffect op de uitzaaiingen en daarmee op een betere overleving. Daartoe worden patiënten gerandomiseerd tussen de standaardbehandeling met docetaxel alleen en docetaxel gecombineerd met radium-223.

De “Trial in progress” poster A phase III trial of docetaxel vs docetaxel and radium-223 (Ra-223) in patients with metastatic castration-resistant prostate cancer (mCRPC): DORA
laat zien wat de DORA studie inhoudt. Ook laat het zien dat de centra in de Verenigde Staten samen met DUOS Nederland als enige Europese partner samenwerken. De meeste centra in de VS zijn inmiddels open voor inclusie. De eerste DUOS centra zullen komende 1-2 maanden volgen.