Fred Guurink Prijs naar Tim van Oostenbrugge

Ieder jaar krijgen promovendi via DUOS de mogelijkheid in aanmerking te komen voor de Fred Guurink Prijs van 2.500 euro te besteden aan (na-)scholingsactiviteiten. De prijs is een initiatief van Fred Guurink, één van onze patiënten met prostaatkanker.

Dit jaar werden drie proefschriften ingezonden ter beoordeling van het bestuur. De meeste stemmen waren uiteindelijk voor het proefschrift van Tim van Oostenbrugge: ‘Diagnostic imaging and image guided therapy for renal tumors’. In zijn proefschrift behandelt Tim diverse studies die als doel hebben de beeldvorming van niertumoren op de volgende gebieden te verbeteren: karakterisatie, planning van behandelingen, intra-procedureel en tijdens follow-up.

Normaal gesproken wordt de prijs uitgereikt op het Jaarsymposium, vorig jaar nog door Fred zelf, maar helaas is Fred afgelopen april overleden. Vanwege coronaregels kan ook de fysieke komst van prijswinnaar Tim, en prijsuitreikers Annemiek (Fred’s weduwe) en Margot (zijn dochter) geen doorgang vinden. De presentatie van Tim van Oostenbrugge is daarom binnenkort online via de DUOS site te bezoeken.

© 2020, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in