Kanker en de overlijdensrisicoverzekering

De NFK (NL Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties) heeft weer een nieuwe ‘Doneer je ervaring’. Dit keer staat de overlijdensrisicoverzekering voor (ex-)kankerpatiënten centraal. Heb jij ooit een overlijdensrisicoverzekering afgesloten, of geprobeerd af te sluiten? Liep je ergens tegenaan, of ging dit juist zonder problemen? NFK is benieuwd naar ervaringen hierover van mensen die kanker hebben (gehad) en van mensen met erfelijke aanleg met verhoogd risico op het ontstaan van kanker.

Een overlijdensrisicoverzekering keert bij overlijden een vooraf afgesproken bedrag uit aan de partner of andere naasten. Nabestaanden hoeven zich dan geen zorgen over de financiën te maken. Vaak wordt een overlijdensrisicoverzekering afgesloten bij een hypotheek. Als iemand overlijdt en een inkomen valt weg, wordt met de uitkering uit de verzekering een deel van de hypotheek afgelost. Zo kan de partner of naaste toch in de woning blijven wonen.

Heb jij ooit een overlijdensrisicoverzekering afgesloten of geprobeerd af te sluiten?

Laat het NFK weten, en doneer tussen 19 en 26 augustus anoniem je ervaring door in ongeveer 3 minuten de vragenlijst in te vullen.

Doneer Je Ervaring: jouw ervaring telt! Vul de vragenlijst direct in >>

De uitkomsten
De uitkomsten van het onderzoek worden 17 september a.s. geplaatst op de NFK-website en deelt NFK met de politiek en media. Daarnaast stelt NFK het Verbond van Verzekeraars op de hoogte, zodat zij de resultaten met hun leden kunnen bespreken met als doel de verzekerbaarheid te vergroten.