Nierkanker binnen DUOS

DUOS, Dutch Uro-Oncology Studygroup, richt zich, zoals de naam al aangeeft, op uro-oncologische aandoeningen. Daartoe behoort ook nierkanker. DUOS heeft echter bij oprichting in 2011 besloten om prostaatkanker, blaaskanker en zaadbalkanker centraal te stellen in zowel kennisoverdracht (nieuwsberichten en wekelijkse nieuwsbrief) als Forum. Het wetenschappelijk onderzoek richt zich met name op prostaat- en blaaskanker. De afgelopen jaren, het laatste jaar bij uitstek, zijn er echter veel ontwikkelingen geweest bij de behandeling van nierkanker en komen bij DUOS vragen binnen van patiënten met nierkanker.

Om de groeiende groep nierkankerpatiënten tegemoet te komen in hun vragen en een kennis- en informatie platform te creëeren, heeft DUOS een Nierkanker Forum opgericht waar eveneens deskundigen vragen zullen beantwoorden. DUOS zal daarnaast met ingang van heden ook nierkanker nieuwsitems  meenemen op de site en in de, ieder vrijdag verschijnende nieuwsbrief.

Een eerste, van harte aanbevolen nieuwsitem voor professionals is Recent Developments in the Treatment of Advanced and Metastatic RCC.