Nierkanker: diagnostische beeldvorming en beeldgestuurde behandeling, Fred Guurink Prijs 2020 YouTube

Ieder jaar krijgen promovendi via DUOS de mogelijkheid in aanmerking te komen voor de Fred Guurink Prijs van 2.500 euro te besteden aan (na-)scholingsactiviteiten. De prijs is een initiatief van Fred Guurink, één van onze patiënten met prostaatkanker. Het DUOS bestuur koos dit jaar voor het proefschrift van Tim van Oostenbrugge: ‘Diagnostic imaging and image guided therapy for renal tumors’. In zijn proefschrift behandelt Tim diverse studies die als doel hebben de beeldvorming van niertumoren op de volgende gebieden te verbeteren: karakterisatie, planning van behandelingen, intra-procedureel en tijdens follow-up.

Normaal gesproken wordt de prijs uitgereikt op het Jaarsymposium. Vanwege coronaregels kan de fysieke komst van prijswinnaar Tim, en prijsuitreikers Annemiek (Fred’s weduwe) en Margot (zijn dochter) geen doorgang vinden. De presentatie van Tim van Oostenbrugge is daarom nu online op het DUOS YouTube kanaal te bezoeken: Nierkanker: diagnostische beeldvorming en beeldgestuurde behandeling, DUOS Fred Guurink Prijs 2020.

Reactie Annemieke en Margot Guurink

‘Dit jaar wordt voor de tweede keer de Fred Guurink prijs uitgereikt op het DUOS Jaarsymposium. Afgelopen jaar heeft Fred deze prijs zelf nog uitgereikt, maar door zijn overlijden aan prostaatkanker in april dit jaar zal dit helaas niet meer kunnen. Desalniettemin zetten wij, Annemieke (zijn weduwe) en Margot (zijn dochter), deze prijs graag voort in naam van Fred.’

‘Deze prijs staat symbool voor het vertrouwen dat Fred altijd in de jeugd heeft gehad. De jeugd vormt de toekomst en een nieuwe bron van energie en ideeën. Een frisse blik op de wereld, die ook in een veld als oncologie onmisbaar is. Zo gaat dit jaar gaat de prijs naar Tim van Oostenbrugge, die in zijn proefschrift diverse studies behandelt die als doel hebben de beeldvorming van niertumoren te verbeteren. Helaas dit jaar geen persoonlijke overhandiging van de prijs, maar via deze weg willen wij Tim van Oostenbrugge van harte feliciteren en heel veel succes wensen met de rest van zijn onderzoek en carrière.’

© 2021, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in