Nieuwe DUOS bestuursleden

Nieuwe DUOS bestuursledenOnder dankzegging van de gedane werkzaamheden en de enthousiaste input van de afgelopen drie jaar neemt DUOS per juli 2014 afscheid van internist oncoloog professor Jourik Gietema (UMCG) die het DUOS bestuur vanaf het prille begin versterkte. Professor Gietema zal bij DUOS betrokken blijven als voorzitter van de nieuw op te richten werkgroep Zaadbalkanker. Met ingang van juli a.s. zal zijn plaats in het bestuur worden ingenomen door internist oncoloog Dr. Andre Bergman (AvL). Dr. Bergman startte zijn loopbaan als onderzoeker aan een gerenommeerde Amerikaanse Universiteit en is sinds 2008 werkzaam in het AvL. Als oncoloog behandelt hij alle soorten kanker met een speciale interesse voor de urogenitale tumoren (prostaat-, blaas- en zaaldbalkanker). Dr. Andre Bergman zal zich tevens inzetten voor de oprichting van een Werkgroep mCRPC binnen DUOS. ‘Vooral bij prostaatkanker gaan de ontwikkelingen snel. Wetenschappelijk onderzoek heeft al veel nieuwe behandelmogelijkheden opgeleverd, maar we blijven onderzoek verrichten in het laboratorium en deelnemen aan patiëntenonderzoeken op zoek naar nieuwe hoopvolle methoden. Door krachten te bundelen binnen de DUOS Werkgroep hopen we een stimulans te geven aan het wetenschappelijk onderzoek,’ aldus het gedreven nieuwe bestuurslid.

© 2018, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in