Patientenvertegenwoordigers gevraagd

Wilt u ook als patiëntenvertegenwoordiger effectief de totstandkoming van nieuwe medicijnen beinvloeden? Volg dan de nieuwe opleiding EUPATI NL en zorg dat u aan tafel komt te zitten bij het overleg tussen onderzoekers en patiënten.

EUPATI staat voor European Patients Academy on Therapeutic Innovation. Die internationale opleiding voor patiëntenvertegenwoordigers ging in 2015 van start onder de vleugels van Innovative Medicines Initiative (IMI). IMI is een publiek-private samenwerking van de Europese Commissie en onder meer de Europese federatie van de farmaceutische industrie. Tijdens de opleiding leert u in een jaar, grotendeels online, veel over medicijnontdekking, fases van onderzoek, medicijnregistratie en -vergoeding, medicatieveiligheid en beleid omtrent nieuwe geneesmiddelen en hun introductie. En belangrijk: u leert de taal en denkwereld van de farmaceutische onderzoekers kennen.

Lees het complete artikel op ZonMW, Effectief meedenken over medicijnonderzoek

© 2020, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in