Promovendi op het 11de DUOS Jaarsymposium en Fred Guurink Prijs uitreiking

DUOS geeft graag een podium aan jong talent.  Daarom is op het 11de DUOS-Jaarsymposium dat 3 december wordt georganiseerd in Boerderij Mereveld te Utrecht als vanouds weer tijd vrijgemaakt voor een korte presentatie van 10 minuten door 2 promovendi op het gebied van uro-oncologische tumoren uit de bij DUOS aangesloten ziekenhuizen.

Zie bijvoorbeeld ook de presentaties van Thomas van Doeveren en Joost Blok op het 9de Jaarsymposium 2019.  Vorig jaar (het 10de DUOS Jaarsymposium) was hybride en helaas in een verkort programma geen gelegenheid voor promovendi om te spreken. Dit jaar zal (als de coronaregels t.z.t. het toelaten) het 11de Jaarsymposium weer fysiek worden georganiseerd.

Promovendi die mee willen doen, kunnen tot 1 november een beperkte samenvatting of abstract (max 1 A4) ter selectie toezenden naar het DUOS Bestuur via de communicatie afdeling van Stichting DUOS (communicatie@stichtingduos.nl).

Fred Guurink Prijs

Daarnaast hebben promovendi de mogelijkheid in aanmerking te komen voor de Fred Guurink Prijs -2.500 euro te besteden aan (na-)scholingsactiviteiten- die op het 11de DUOS Jaarsymposium wordt uitgereikt.

Aanleiding voor het instellen van de prijs is een initiatief van Fred Guurink, een van onze patiënten met prostaatkanker.

Promovendi die tussen december 2020 en 3/12/2021 hun proefschrift (uro-oncologie) verdedigen, worden van harte uitgenodigd dit proefschrift (eveneens voor 1 november) te mailen naar communicatie@stichtingduos.nl of 6 boekjes te sturen naar Stichting DUOS, Postbus 485, 3720 AL Bilthoven.

Indien de verdediging plaats heeft gevonden na 03/12/2021 wordt het proefschrift meegenomen in de beoordeling van 2022.