Radium-223 voorafgaand aan chemotherapie mogelijk in Radium223Insight

De Radium223Insight, waarin patiënten met uitgezaaide castratieresistente prostaatkanker met radium-223 behandeld worden, is inmiddels geopend in twee DUOS centra: Erasmus MC en Franciscus Gasthuis en Vlietland. Door de nauwe samenwerking tussen deze twee ziekenhuizen zijn reeds de eerste acht patiënten in de studie opgenomen. Op korte termijn zal ook het Radboud UMC Nijmegen haar deuren openen voor de Radium223Insight.

Radium-223 is alleen zinvol bij patiënten met uitzaaiingen in (vrijwel alleen) de botten. Naast dat radium-223 gegeven kan worden na een behandeling met docetaxel en abirateron of enzalutamide, biedt de Radium223Insight tevens de mogelijkheid van behandeling met radium-223 voorafgaande aan chemotherapie voor die patiënten, die geen chemotherapie kunnen of willen ondergaan.

Een uitgebreide beschrijving van de studie vindt u in de lijst met ‘Studies’ op de homepage (www.stichtingduos.nl)

• Type bij de zoekfunctie op de homepage ‘radium-223’ in voor meer informatie

© 2020, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in