Research impact: ErasmusMC (inter-)nationaal toonaangevend

De Nederlandse umc’s vinden het belangrijk dat de kennis die onderzoek  oplevert, bijdraagt aan nieuwe wetenschappelijke inzichten en aan een gezondere en welvarende maatschappij. Het rapport ‘Research Impact of the Dutch University Medical Centres’ uitgegeven door de Nederlandse Federatie van Universitair Medisch Centra beschrijft deze bijdrage.

Het laat zien dat de Nederlandse umc’s zich op het gebied van wetenschappelijke impact kunnen meten met de internationale topinstellingen. Ook laat het zien dat het onderzoek van de umc’s op tal van manieren impact heeft op de maatschappij als geheel. Via nieuws en media bijvoorbeeld. Of via kennis delen in netwerken. Of via beleidsdocumenten: denk aan de opname van kennis in klinische richtlijnen ten behoeve van de patiëntenzorg.

In Nederland staat ErasmusMC qua research impact aan de top van de umc’s. Ook in Europees opzicht staat ErasmusMC in de top 3.

Het volledige rapport kunt u hier inzien.

© 2021, Stichting DUOS, redactie en teksten: Kuip&Ko, website: sbddesign.nldisclaimer   |   log in