Update REBACARE en KEYNOTE-057

De REBACARE is een multicenter observationele studie die de effectiviteit van een intravesicale spoeling met Mitomycine C direct voorafgaand aan een radicale nefro-ureterectomie of partiele ureterresectie onderzoekt. De studie kreeg een forse KWF Grant. DUOS ondersteunt REBACARE ten behoeve van een pilotstudie om het genetische profiel in kaart te brengen van de tumoren aan de hoge urinewegen en de recidieven aan de blaas. De REBACARE verloopt voorspoedig. Nog slechts 35 inclusies te gaan voordat het benodigde aantal (170) is bereikt. Dit zal waarschijnlijk nog dit jaar gebeuren.

KEYNOTE-057

De KEYNOTE 057 studie is bestemd voor patiënten met hoog-risico niet-spierinvasief urotheelcarcinoom van de blaas die eerder BCG hebben gehad (BCG-unresponsive disease). Het betreft een wereldwijde fase 2 studie naar de effectiviteit van de PD-1 remmer Pembrolizumab. In totaal worden 260 patiënten geïncludeerd. De studie populatie werd verdeeld in twee cohorten; cohort A betrof patiënten met CIS, Ta + CIS of T1 + CIS. Dit cohort is inmiddels gesloten. Cohort B voor patiënten zonder carcinoma in situ zal naar verwachting nog tot in Q1 2020 open zijn.

CABA V7

De CABA V7 heeft het benodigde aantal inclusies bereikt, en is gesloten.