Vijf grant aanvragen door DUOS gehonoreerd

Het DUOS bestuur heeft tijdens de laatste bestuursvergadering vijf grant aanvragen goedgekeurd. Iedere aanvraag wordt met bedragen tussen de € 5.000- € 15.000 gehonoreerd. Twee aanvragen zijn goedgekeurd onder voorbehoud van aanvullende data.

De vijf goedgekeurde grants betreffen:

1.DUOS-2019-1

Een retrospectieve multicenter studie naar de relatie tussen DNA-afwijkingen, klinische en biometrische parameters en het biologisch gedrag bij patiënten met gemetastaseerd blaaskanker geïncludeerd in de CPCT-02 studie. Hoofdonderzoeker: Maud Rijnders.

2. DUOS-2019-3

Numbers, composition and tissue localization of tumor-infiltrating immune effector and suppressor cells, and mRNA expression profiles in relation to response to pembrolizumab of BCG-unresponsive, high-risk non-muscle invasive bladder cancer patients (side study MK-057). Hoofdonderzoeker: Joost Boormans.

3.  DUOS-2019-4

Translationeel onderzoek immunotherapie bij peniskanker (Pericles). Hoofdonderzoeker: Michiel van der Heijden

4. DUOS-2019-5

Een response measurement studie bij gemetastaseerde, castratie-resistente prostaatkanker behandeld met radium-223, om de vroege respons evaluatie te bevorderen en de radium-223 geinduceerde immuun respons te begrijpen. Hoofdonderzoeker: Astrid van der Veldt/Anouk de Jong

5. DUOS-2019-6

Zijn er bij prostaatkankermetastasen van eerder op de prostaat bestraalde patiënten mutaties te vinden passend bij ioniserende bestraling (translationeel onderzoek radiotherapie prostaatkanker)? Hoofdonderzoeker: André Bergman

Twee grants (respectievenlijk uit RadboudUMC en NKI) zijn goedgekeurd onder voorbehoud van aanvullende data. Berichtgeving daaromtrent -onder meer op de DUOS site- volgt zo spoedig mogelijk.